6 postanowień noworocznych dla twojego zdrowia

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

photo-1505764922570-e85a4194a120Co roku obiecujesz sobie, że schudniesz, przestaniesz spędzać całe dnie przed komputerem, rzucisz palenie i zaczniesz uprawiać sport? Tym razem masz szansę wywiązać się z noworocznych postanowień i faktycznie pokonać swoje słabości. Oto 6 działań, które nie wymagają dużego wysiłku a przynoszą wymierne dla zdrowia korzyści.

Jeśli do tej pory nie udawało ci się spełniać noworocznych zamierzeń, warto zastanowić się w czym tkwi źródło dotychczasowych porażek. Być może postanowienia były do tej pory zbyt niejednoznaczne (chcę schudnąć) albo niemożliwe do zrealizowania (chcę schudnąć 10 kilogramów w miesiąc). Zamiast planować zupełnie nierealistyczne przedsięwzięcia, jak przygotowanie do maratonu w cztery tygodnie, warto skoncentrować się na małych działaniach, które można wykonać w kilka-kilkanaście minut. Oto 6 postanowień, które możesz wprowadzić w życie natychmiast.

1. Śpij co najmniej 7 godzin na dobę

Czy wiesz, że suchość oczu albo ból głowy często wynika z niewyspania? Jeśli co chwila zapuszczasz nawilżające krople do oczu, aby pozbyć się uczucia obecności piasku pod powiekami albo walczysz z migreną, to właśnie regularny sen może pomóc ci pozbyć się tych dolegliwości.

2. Pij 8 szklanek wody dziennie

Odpowiednie nawodnienie organizmu wpływa na samopoczucie fizyczne i umysłowe. Odwodnienie, podobnie jak brak snu, może spowodować bóle głowy, suchość skóry i oczu, problemy z przemianą materii, zaparcia i szereg innych dolegliwości. Jeśli masz uczucie suchości w ustach, suchości oczu i skóry, dwie szklanki wody mogą okazać się równie skuteczne, co krople do oczu i balsam nawilżający. Picie wody poprawi twoje samopoczucie w kilka chwil, a nie wymaga wielkiego wysiłku.

3. Spaceruj

Nie musisz przygody ze sportem zaczynać od zajęć z olimpijskiego podnoszenia ciężarów. Wystarczy, że 2-3 razy w tygodniu wyjdziesz na długi spacer. Dotlenisz i zahartujesz organizm, poprawisz metabolizm i z czasem wykształcisz nawyk ruchu.

4. Rób 10 przysiadów po przebudzeniu

Dzień zaczynaj od zrobienia 10 przysiadów i 10 pompek, a będziesz zupełnie nowym człowiekiem! Poranna gimnastyka pomaga w profilaktyce schorzeń kręgosłupa, poprawia metabolizm i korzystnie wpływa na samopoczucie.

5. Rób sobie przerwy od komputera

Jeśli masz pracę biurową, twoje ciało na pewno odczuwa skutki ciągłego spędzania czasu w pozycji siedzącej i wpatrywania się w ekran. Raz na godzinę wstań, rozruszaj się i daj odpocząć oczom – w ten sposób zmniejszysz ryzyko bólu kręgosłupa oraz konieczności używania środków takich, jak krople do oczu.

6. Używaj schodów

Nie korzystaj z windy, zamiast tego używaj schodów tak często, jak to możliwe. Dzięki temu nie tylko rozruszasz się i spalisz trochę kalorii, ale też wyrobisz w sobie nawyk i potrzebę ruchu fizycznego.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *