Czy gusta muzyczne mogą być czymś więcej niż tylko silnym upodobaniem? Czy na sympatii do danego gatunku muzycznego można zbudować całą lifestyle’ową koncepcję? To pytanie już ponad dekadę temu zadali sobie specjaliści od komunikacji marketingowej niemieckiej firmy telekomunikacyjnej T-Mobile. Ich zakrojony na ogromną skalę lifestyle’owy projekt Electronic Beats trwa do dzisiaj, a w jego ramach mieści się między innymi portal muzyczny o tej samej nazwie i szereg wydarzeń firmowanych tą marką. Co warto wiedzieć o Electronic Beats i czy rzeczywiście muzyka klubowa może być stylem życia?
Electronic Beats: magazyn i portal muzyczny
Wszystko zaczęło się w roku 2005 od ambitnych działań marketingowców T-Mobile. Za cel postawili sobie oni stworzenie całej koncepcji stylu życia swoich konsumentów – koncepcji, w której w centrum uwagi znajdować się będzie muzyka elektroniczna. By móc to osiągnąć, postanowili opracować własne medium, za pośrednictwem którego można by się komunikować z potencjalnymi odbiorcami. Tak powstał magazyn Electronic Beats – wydawany co kwartał w limitowanym nakładzie. Pismo było darmowe i można je było otrzymać, zapisując się na listę prenumeratorów. Główne tematy poruszane przez jego redaktorów to oczywiście muzyka (przede wszystkim klubowa), ale też kultura, moda, podróże i kwestie life-style’owe. Ostatni numer kwartalnika ukazał się w 2015 r. Wtedy to jego rolę przejął rozwijający się prężnie portal muzyczny o tej samej nazwie, który z dużym powodzeniem działa do dziś.
Sceny Electronic Beats
Wizję stylu życia wyznaczaną najpierw przez magazyn, a później przez portal muzyczny Electronic Beats uzupełniają wydarzenia sygnowane przez tę markę. Twórcy Electronic Beats postanowili bowiem aktywnie wspierać scenę muzyki klubowej, współorganizując i wspomagając najciekawsze wydarzenia z nią związane. To zarówno małe klubowe imprezy, jak i specjalnie zaaranżowane sceny Electronic Beats, goszczone przez najważniejsze festiwale muzyczne w całym kraju. Tego lata sceny Electronic Beats pojawiły się między innymi na:
- Audioriver Festival w Płocku, gdzie pojawiają się regularnie
- Up To Date Festival w Białymstoku – to właśnie współpraca z Electronic Beats pozwoliła temu wydarzeniu zaistnieć w świadomości fanów elektroniki
- OFF Festival w Katowicach – po raz pierwszy w historii.
Life-style Electronic Beats – czyli jaki?
Dziś można chyba już powiedzieć, że koncepcja opracowana przez specjalistów T-Mobile przyjęła się wśród konsumentów całkiem dobrze. Fani muzyki elektronicznej postrzegani są jako nowocześni i otwarci na nowinki technologiczne, modnie ubrani i ciekawi świata. Styl życia lansowany przez magazyn i portal muzyczny Electronic Beats okazał się na tyle atrakcyjny, że wiele osób zidentyfikowało się z nim i przyjęło go jako swój.
A jak jest w Twoim przypadku? Czy koncepcja Electronic Beats jest Ci bliska?