car glassCo prawda dopiero co zaczęła się jesień, ale meteorolodzy już ostrzegają nas przed zimą stulecia. Niskie temperatury połączone z opadami śniegu czy deszczu mogą prowadzić do parowania szyb. A to z kolei może skutecznie uniemożliwić nam jazdę. Co może być przyczyną intensywnego parowania? Jak zabezpieczyć szyby przed zimą?

Usterki techniczne

Przygotowania do zimy warto zacząć od szyb. Powinno nas zaniepokoić, jeśli bardzo łatwo ulegają zaparowaniu. Oczywiście nie ma powodów do zmartwień, gdyż parowanie to naturalne zjawisko, np. przy opadach deszczu czy śniegu i temperaturze 0 stopni. Ale jeśli nasze szyby intensywnie parują i uniemożliwiają nam jazdę, możliwe, że mamy do czynienia z usterką techniczną.

Na początek sprawdźmy stan filtra kabinowego. Jeśli jest zatkany, działanie wentylacji może być nawet o 80% mniej skuteczne. Dodajmy jeszcze do tego mnóstwo bakterii, grzybów i innych substancji, które w nim zalegają. Zużyty filtr powinniśmy oczywiście wymienić na nowy.

Przyczyną parowania szyb może być również nieszczelny układ chłodzenia, np. nieszczelna nagrzewnica. Dodatkowo w tym przypadku poziom płynu chłodniczego będzie się powoli obniżał.

Parowanie szyb może być też skutkiem korozji ramy przedniej szyby. Wówczas będziemy musieli udać się do blacharza (http://www.impwar.pl/), który naprawi ten problem.

Mycie szyby

Po wyeliminowaniu wszystkich możliwych usterek technicznych, powinniśmy dokładnie umyć szybę od wewnątrz. Pozostający na niej osad to szary pył z klimatyzacji, który sprzyja parowaniu szyb przy dużej wilgotności powietrza. Gdy już umyjemy szybę, dokładnie ją wycieramy na sucho. Następnie nakładamy na nią preparat antyroszeniowy i ponownie wycieramy do sucha.

Zewnętrzne szyby również dokładnie myjemy. Możemy również zastosować preparat – niewidzialną wycieraczkę – który ułatwia spływanie wody z brudem. Warto jednak pamiętać, że jego użycie będzie miało większy sens na bocznych szybach, ponieważ na przednich może utrudniać pracę wycieraczki.

Uszczelki

Warto również zabezpieczyć wszelkie uszczelki i gumowe elementy przy szybach, by nie przemarzały i były bardziej elastyczne. Najlepiej użyć do tego środków na bazie silikonu.

Dodaj komentarz

Previous post Opakowanie prawdę Ci powie – jak czytać etykiety karm dla psów?
Next post Licznik energii elektrycznej – po co nam on i do czego służy?