error-101408_1280Pewnie niejeden z nas spotkał się ze słynnym błędem 500, znanym jako Internal Server Error. Potrafi utrudnić nam życie, prawda? Zwłaszcza w najmniej odpowiednim momencie, kiedy np. dopiero co wprowadziliśmy promocję do sklepu i  – jak na złość – ludzie nie mogą z niej skorzystać. Jakie są możliwe przyczyny błędu HTTP 500?

Wbrew pozorom, naprawa Prestashop wcale nie jest taka trudna. Czasami wystarczy umiejętność zdiagnozowania problemu i odszukanie pomocnych wskazówek w Google. Jakie mogą być możliwe przyczyny błędu 500 w naszej Preście?

Uprawnienia

Może się zdarzyć, że w jednym z naszych folderów ustawienia uprawnień są nieprawidłowe. Czasami jest to naprawdę banalny problem i wystarczy zmienić uprawnienia pliku z 777 na 755 albo odwrotnie. Pamiętajmy jednak, że zwykle ustawienie uprawnień na 777 może być bardzo niebezpieczne, ponieważ zwiększa ryzyko zhakowania naszego sklepu. Aby dowiedzieć się więcej na temat uprawnień, warto skontaktować się z naszym dostawcą hostingu.

Limit czasu serwera

Jak wiadomo, wszystkie serwery mają konkretne ustawienia limitu czasowego, w jakim dany skrypt powinien się uruchomić. Błąd 500 pojawia się wówczas, gdy limit ten zostanie przekroczony. Które skrypty w PrestaShopie ładują się najdłużej? Zwykle te odpowiadające za kopie zapasowe, importy CS czy ładowanie translacji. Jeśli limit ustawiony jest na 30 sekund, może to być niewystarczający czas do uruchomienia funkcji czy skryptów. Zapytaj więc swojego dostawcy hostingu, czy limit może zostać zmieniony.

Konfiguracja .htaccess

Wewnętrzny błąd serwera może również występować w przypadku nieprawidłowej konfiguracji pliku .htaccess. Pamiętaj, że nawet jeden nieprawidłowy znak w składni tego pliku może powodować błędy.

Dodaj komentarz

Previous post Zdrowe zęby – szczęśliwy pies!
Next post Konto oszczędnościowe, czyli nauka oszczędzania