Renowacja plastików w BMW E46

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

cold-car-bmw-e46Zapewne zauważyliście, że w samochodach BMW E46 bardzo szybko rysują się plastiki we wnętrzu. Największy problem jest z klapkami od schowków, ramką drążka zmiany biegów czy obudową wajchy. Materiał, którym są pokryte i który przypomina wyglądem gumę, z czasem zaczyna się ścierać. Niestety nie wygląda to estetycznie. Czy możemy sami odnowić te elementy?

Od czego musimy zacząć?

Demontaż plastikowych elementów nie jest skomplikowany. Wystarczy nam wkrętak i trochę zdolności manualnych. Zakładamy, że każdy, kto bierze się za jakiekolwiek naprawy w samochodzie, umie posługiwać się podstawowymi narzędziami. Warto tylko pamiętać, że lepiej nie demontować klapek od schowków, ponieważ bardzo łatwo coś zepsuć. Co nam będzie potrzebne do odnowy plastików?

  • Pad ścierny (gradacja 220),
  • Zwykła gąbka kuchenna z jedną szorstką stroną,
  • Papier wodny 360,
  • Lakier do zderzaków,
  • podkład do plastiku w sprayu,
  • Zmywacz silikonu lub inny preparat odtłuszczający
  • Ściereczki antystatyczne
  • Ciepła woda i płyn do naczyń

Przystępujemy do działania

Na początek musimy pozbyć się zewnętrznej, gumowej powierzchni, którą pokryte są plastiki. To właśnie na niej najbardziej widać wszystkie rysy i zadrapania. Z jej usunięciem powinna sobie poradzić szorstka gąbka i odrobina gorącej wody z płynem. Jeśli to nie pomoże, warto użyć papieru ściernego. Pamiętajmy, by przed ścieraniem gumy wymontować elementy chromowane, by nie porysować ich w czasie ścierania.

Gdy uda nam się już zetrzeć całą gumową powierzchnię z plastikowego elementu, myjemy go w ciepłej wodzie i wycieramy na sucho. Wszelkie resztki gumy możemy usunąć padem ściernym. Zanim przystąpimy do malowania, musimy jeszcze odtłuścić powierzchnię za pomocą zmywacza czy benzyny. Warto użyć do tego ściereczki antystatycznej, by nie pozostawić żadnego pyłku.

Lakierowanie

Teraz przechodzimy do konkretów. Zabieramy się za lakierowanie. Co prawda, farba podkładowa nie jest wymagana, ale możemy na wszelki wypadek jej użyć. Po wyschnięciu podkładu używamy lakieru. 3-4 cienkie warstwy będą lepszym pomysłem niż jedna gruba. I gotowe!

A jeśli nie macie zdolności manualnych i wolicie skorzystać z usług serwisu samochodowego, zajrzyjcie na stronę: http://www.bmw-service-fialkowski.pl/.

Opinie: 1

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.