Nowość od Webasto: Pierwszy pochłaniający podczerwień samochodowy dach panoramiczny

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

webasto
Pochłaniający ciepło panoramiczny dach Webasto wykonany z odpornego na stłuczenia poliwęglanu zapewnia lepsze oświetlenie wnętrza samochodu, tworząc w Smarcie Fortwo wrażenie większej przestrzeni.

Webasto produkuje panoramiczne okna dachowe montowane w trzeciej generacji Mercedesa Smart Fortwo. Panele dachowe o powierzchni 1,2 m2 wykonane są z lekkiego tworzywa sztucznego, poliwęglanu (Makrolon® wyprodukowany przez Bayer MaterialScience). System ten przepuszcza bardzo dużo światła do wnętrza auta, dzięki czemu pasażerowie mogą doświadczyć przyjemnego wrażenia rozległej przestrzeni. Jest również idealnym przedłużeniem przedniej szyby samochodu pod względem wizualnym.

Kamień milowy w dziedzinie komfortu

Jedną z podstawowych zalet tego systemu dachowego jest jego zdolność do pochłaniania energii słonecznej, co zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się wnętrza samochodu. Jednym słowem, promieniowanie podczerwone pozostaje tam, gdzie jego miejsce – na zewnątrz. Umożliwiają to mechanizmy absorbujące podczerwień, które są zintegrowane z poliwęglanem, a konkretniej z granulatem, z którego wykonane są panele. Makrolon® AG2677 w wykazującym dużą stabilność termiczną i zdolność pochłaniania ciepła kolorze o kodzie 771079 [purpurowy] wykorzystany jest w nowym modelu Smarta po raz pierwszy.

Zdolność pochłaniania podczerwieni jest również korzystna pod względem ekologicznym. Mniejsze nagrzewanie się wnętrza auta zmniejsza konieczność używania klimatyzacji, a to z kolei obniża spalanie paliwa. Ten innowacyjny system dachowy firm Webasto i Bayer to kolejny kamień milowy w rozwijaniu rozwiązań zapewniających komfort wszystkim pasażerom.

Panel dachowy o połowę lżejszy od szkła

Materiał wykorzystany przy produkcji okna jest nadzwyczaj lekki, a zarazem odporny na uderzenia oraz na warunki pogodowe. Poliwęglanowy panel dachowy jest aż do 50 procent lżejszy, niż byłby, gdyby do produkcji użyte zostało szkło. Wykonany z tworzywa sztucznego panel nowego Smarta Fortwo waży zaledwie 9,8 kilograma. Dzięki tak niskiej wadze obniża spalanie. Ale to nie wszystko – dach ma również pozytywny wpływ na dynamikę jazdy, ponieważ dzięki niemu środek ciężkości pojazdu położony jest niżej.

Proces produkcji dachu polega na dwuskładnikowym formowaniu wtryskowo-tłocznym. Drugim z wykorzystanych składników jest czarna poliwęglanowa mieszanka ABS Bayblend® T95 MF. Pozwala ona na zamontowanie dodatkowych elementów takich jak otwory do mocowania umieszczone na dolnej części dachu. Do nich zamocowana jest roleta tkaninowa, która pozwala na nieograniczone dostosowywanie jasności wewnątrz samochodu.

Powlekana powierzchnia czyni dach panoramiczny odpornym na zadrapania i niszczące działanie warunków atmosferycznych. Ten system dachowy jest największym na świecie absorbującym podczerwień, przezroczystym dachem samochodowym wykonanym metodą formowania wtryskowego.

Webasto produkuje swoje poliwęglanowe systemy dachowe we własnym zakładzie produkcyjnym w Schierling niedaleko Regensbura. W procesie wytwarzania szyb samochodowych firma wspomagana jest przez przedsiębiorstwo Bayer MaterialScience oferujące kompletny pakiet usług, na który składają się między innymi obliczenia symulacyjne formowania wtryskowego oraz rozszerzalności cieplnej, produkowanie i wybór materiałów produkcyjnych, testowanie technologiczne i analityczne, jak również technologia produkcyjna.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.