Kilka słów o marketingu medycznym

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

stethoscope-2617700_960_720Marketing do niedawna nie kojarzył się z działalnością medyczną. Jedną z przyczyn jest zapis w ustawie mówiący o tym, że lekarze nie mają prawa reklamować swojej działalności. Nie zmienia to jednak faktu, że można tę działalność promować w rzetelny i jednocześnie atrakcyjny sposób.

Czym jest marketing medyczny?

To szereg działań, które mają na celu pokazanie działalności medycznej w sieci, budowanie dobrego wizerunku i relacji z potencjalnymi pacjentami. Działania, o których mowa, to właściwa strategia marketingowa, według której promowana będzie placówka medyczna, a na nią składa się strona internetowa, strony w mediach społecznościowych, profile na portalach opiniotwórczych dla lekarzy, AdWords i tzw. link building. To oczywiście nie wszystko, bo, aby być zauważalnym, warto wychodzić do ludzi, czyli do swoich przyszłych pacjentów. Na to ostatnie może składać się działalność propagująca profilaktykę (wykłady, badania profilaktyczne), szkolenia, udział we wszelkiego rodzaju konferencjach czy spotkaniach branżowych.

Strategia marketingowa dla lekarza – krok po kroku

Dobra i profesjonalna agencja marketingowa http://nowoczesnylekarz.pl/e-book-o-marketingu-medycznym/ może przygotować szczegółową strategię promocyjną i wizerunkową dla lekarza i jego gabinetu lub większej placówki. Pierwszą, bardzo ważną rzeczą, jest posiadanie strony internetowej, która – poza tym, że powinna być funkcjonalna, bogata w treść i estetyczna, musi być dobrze zoptymalizowana. Wszelkie działania SEO sprawią, że z czasem strona będzie zajmowała wysoką pozycją w wyszukiwarce Google. Zatem treść z odpowiednią gęstością fraz kluczowych, zoptymalizowane obrazki i kod strony to tylko kilka aspektów, o które zadba specjalista SEO. O pozycji strony w Google zadecydują też między innymi ewentualne kampanie AdWords. Warto też szukać poradników e-book lub blogów eksperckich, które zawierają dużo cennych porad dotyczących marketingu medycznego. Później można myśleć o mediach społecznościowych, takich jak Facebook i innych działaniach sprzyjających marce lekarza.

Tagi

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.