Czy warto inwestować w kurs językowy dla pracowników?

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

board-64269_640

W ramach świadomej polityki pracowniczej coraz więcej właścicieli firm zaczyna kłaść szczególny nacisk na rozwój i aktualizację wiedzy personelu swojej firmy. To już właściwie norma, że w ramach zatrudnienia lub nagrody za pracę, podwładny uzyskuje od firmy możliwość samodoskonalenia, nabywania nowych umiejętności lub przenoszenia tych już posiadanych na wyższy poziom. Wielu pracodawców poddaje jednak w wątpliwość sens inwestycji w kurs językowy dla pracowników firmy. Zadają sobie pytanie, czy to naprawdę opłacalne i czy rzeczywiście przydaje się w codziennej pracy.

Jak się porozumieć?

Kurs językowy dla pracowników może podnieść poziom ich wiadomości, a zatem zwiększyć ogólną efektywność pracy, co z kolei przeniesie się na zyski firmy. To również skuteczna metoda motywacji – pozwala zrealizować nie tylko cele zawodowe, ale też osobiste pracownika. Poza tym, jak powszechnie wiadomo, w dzisiejszych czasach znajomość języków obcych, a już co najmniej tego podstawowego angielskiego, stanowi konieczną bazę komunikacyjną, która dotyczy nie tylko życia codziennego, ale również (a może nawet przede wszystkim) pracy. Angielski pomaga sprawniej poruszać się w sieci, czytać branżowe artykuły czy informacje na zagranicznych portalach. Mało tego, warto uwzględnić fakt, że w biznesie coraz częściej dochodzi do współpracy międzynarodowej. Jak można to osiągnąć, jeżeli żaden pracownik firmy nie jest w stanie wziąć udziału w negocjacjach przez barierę językową? Nawet prowadząc sklep czy kawiarnię w większym mieście, prawdopodobnie coraz częściej dany przedsiębiorca poszukuje przede wszystkim osób sprawnie komunikujących się z zagranicznymi turystami.

Nawet jeżeli personel porozumiewa się w języku angielskim, warto rozważyć skorzystanie z kursów językowych ściśle związanych z branżą, w której działa firma. Praca w gastronomii, agencji PR czy warsztacie samochodowym wymaga znajomości określonego branżowego słownictwa. Techniczny angielski to specjalistyczna gałąź języka, której rzadko uczą w szkołach, lub częściej, ale też nie zawsze, na studiach.

Jak wybrać szkołę językową?

Pierwszym kryterium powinno być poszukiwanie tych szkół angielskiego, które dysponują specjalnymi ofertami dla firm, obejmującymi m.in. naukę języka technicznego. W tym przypadku nie warto zwracać szczególnej uwagi na cenę. Naturalnie nie oznacza to, że należy skorzystać z najdroższej szkoły w mieście (tym bardziej, że zawyżone ceny rzadko idą w parze z realnie wyższym standardem), po prostu pieniądze to czynnik, którym nie należy się kierować. Najważniejsza jest metoda nauczania w danej szkole.

Jeżeli pracownicy mają się nauczyć angielskiego szybko i efektywnie, warto przyjrzeć się metodzie bezpośredniej. Potocznie zwana callanem, dzisiaj ewoluowała o nowsze wersje, takie jak Direct Method of English. Jest doskonałym sposobem na nabywanie teoretycznej i praktycznej wiedzy, bo i jedno i drugie ma miejsce już od pierwszej godziny zajęć. To pozwala na przyswojenie słownictwa i zasad gramatyki bez tworzenia się swojego rodzaju bariery i wstydu przed używaniem języka w sytuacjach codziennych. System powtórek pozwala natomiast utrwalać wiedzę i systematycznie obserwować postępy w nauce.

Artykuł powstał przy pomocy lektorów specjalistów ze szkoły językowej Tarkowski.edu.pl w Częstochowie.

Opinie: 1

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.